What is the right month to take maternity photos?

      The ideal period for maternity photography is between the 32nd and 36th week. In this time the future mother will be at her best. This is what the leading experts in the field profess.

      In my experience, if I have to answer to the question: “What is the right month to take maternity photos??” I answer that the choice of the moment in which to perform the maternity photo shoot is subjective. What affects is the course of pregnancy. Every woman has a different pregnancy and every physicist reacts differently to pregnancy. I personally think that the size of the belly is not important, it is only necessary that it be quite visible. I think the choice to get photographed is to remember the moment and the emotion, not to show the size of the belly. I took maternity services in different months of gestation. Last year a mother chose the ninth month and wanted a photo shoot under shy snowflakes in early January.

      The day after she gave birth! (full work on maternity session)

      Annapaola (which you see in these shots) is in the fifth month. Lean in constitution, very young and wonderful, has maintained a perfect physical shape, with a small tummy that keeps Giovanni warm. Embarrassed even with me being her friend. We chose to take these pictures at home, where she would feel comfortable. A fantastic terrace with a view on Vesuvius and a wonderful golden sunset sky.

      In short, there is nothing more beautiful than telling an emotion as great as waiting. And even if there should be abundance or roundness, they will be the sweetest and tender, because full of love!

      Il periodo ideale per le fotografie di maternity è fra la 32esima e la 36esima settimana. In questo lasso di tempo la futura mamma sarà al massimo della sua forma. Questo è quanto professano i massimi esperti del settore.

      Secondo la mia esperienza invece, la scelta del momento in cui effettuare il servizio fotografico di maternity è soggettiva. Ciò che influisce è il decorso della gravidanza. Ogni donna ha una gravidanza diversa e ogni fisico reagisce diversamente alla gravidanza. Personalmente ritengo che non sia importante la grandezza della pancia, è necessario solo che sia abbastanza visibile. Credo che la scelta di farsi fotografare in dolce attesa sia per ricordare il momento e l’emozione non per mostare la grandezza della pancia. Ho scattato servizi maternity in differenti mesi della gestazione. Lo scorso anno una mamma ha scelto il nono mese e ha voluto un servizio fotografico sotto timidi fiocchi di neve di inizio gennaio.

      Il giorno dopo ha partorito! (lavoro completo nella gallery maternity)

      Annapaola (che vedete in questi scatti) è al quinto mese. Magra di costituzione, giovanissima e meravigliosa, ha mantenuto una perfetta forma fisica, con un piccolo pancino che tiene al caldo Giovanni. Imbarazzata anche con me che sono sua amica. Abbiamo scelto di scattare queste foto in casa, dove si sarebbe sentita a suo agio. Un fantastico terrazzo con vista sul Vesuvio e un cielo meraviglioso dorato dal tramonto.

      Insomma, non c’è niente di più bello che raccontare un’emozione così grande come l’attesa. E seppure dovessero esserci abbondanze o rotondità, saranno le più dolci e tenere, perchè piene d’amore!

      thanks to: Annapaola Russo

      SHARE
      COMMENTS